Levertijd

Levertijd

De levertijd van de pakketten die wij versturen via PostNL vind je hieronder. De levertijd van grotere stukken (cargo) stemmen wij graag met jou persoonlijk af.

Levertijd pakketten

Al onze pakket order worden via PostNL bij je afgeleverd. De levertijd vind je in onderstaande tabel.
Gaat het om een bestelling die te groot is om via PostNL bezorgd te worden, dan nemen wij contact met je op en stemmen we samen een bezorgmoment af.

Voor 16.00 uur besteld, morgen in huis*

Wanneer een artikel op voorraad is en je hebt voor 16.00 uur besteld (en betaald), dan wordt jouw pakket nog dezelfde dag de deur verzonden. In principe heb je jouw bestelling dan de volgende (werk)dag in huis. In 99% van de gevallen lukt dat, 1% loopt helaas een vertraging op van een dag. Zodra de vervoerder het pakket in haar systeem heeft aangemeld ontvang je een track & trace bericht waarmee je je pakket kunt volgen.

Bij betaling via bankoverschrijving verzenden we je order zodra de bijschrijving is ontvangen.

Kies je eigen bezorgmoment (Nederland)

Wist je dat 64% van de ontvangers invloed wil hebben op waar en wanneer er bezorgd wordt? Daarom is het ook mogelijk om de eerste bezorging aan te passen. Wat betekent dit precies? Je kunt al vóór de bezorging aangeven waar en wanneer je het pakket wilt ontvangen. Ideaal als je een drukke agenda hebt. Komt het dan nog steeds niet gelegen? Dan kun je het eenvoudig bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie laten bezorgen.

* Hieronder zie je precies wanneer je je pakket kunt verwachten:

 Vóór 16.00 uur besteld op:  Levering op:  Avondlevering op:
 Maandag  Dinsdag  Dinsdag 18.00-21.30 uur
 Dinsdag  Woensdag  Woensdag 18.00-21.30 uur
 Woensdag  Donderdag  Donderdag 18.00-21.30 uur
 Donderdag  Vrijdag  Vrijdag    18.00-21.30 uur
 Vrijdag  Zaterdag  Dinsdag 18.00-21.30 uur
 Zaterdag  Dinsdag  Dinsdag 18.00-21.30 uur
 Zondag  Dinsdag   Dinsdag 18.00-21.30 uur

Hoe kun je de bezorging wijzigen?

Via de Track & Trace e-mail kun je op de PostNL tracking site of via de app de dag en/ of tijd van de bezorging wijzigen. Dit kan vanaf het moment dat het pakket de eerste sorteerscan krijgt tot 06.00uur op de dag van bezorging.

Avondlevering*

  • Voor Avondlevering betaal je een toeslag van € 1,25 per zending.
  • Avondbezorging vindt plaats op dinsdag- t/m vrijdagavond van 18.00 tot 21.30 uur, dus niet op maandag, zaterdag en zondag.
  • Avondbezorging is op dit moment mogelijk op 90% van de adressen van Nederland
  • Pakketten worden enkel op huisadres en niet bij buren bezorgd.

Levertijd bij bankoverboeking

Indien je hebt gekozen voor betaling via bankoverschrijving kan het 1 tot 3 werkdagen duren voordat het bedrag op de rekening van Loft16 is bijgeschreven. Zodra we je betaling hebben ontvangen gaat het pakket nog dezelfde dag de deur uit.

Bezorging op zaterdag en maandag

PostNL levert ook op zaterdag, echter niet op maandag. Of er in België levering op zaterdag of maandag plaatsvindt is afhankelijk van de regionale partner van PostNL.

Volg je order via track & trace

Zodra het pakket is verzonden en bij de vervoerder in het systeem is aangemeld ontvang je een e-mail met de track & trace code. Daarmee ben je altijd op de hoogte van de status van het pakket en heb je een indicatie van de aflevertijd. In principe kun je er wel vanuit gaan dat wanneer PostNL in jouw buurt altijd tussen 13.00 en 15.00 uur bezorgt, dat nu ook zo zal zijn.

Is er niemand thuis op moment van aanbieding van het pakket, dan zal de bezorger in eerste instantie proberen het pakket bij je buren af te leveren. Lukt dat niet, dan krijg je een briefje in de bus. Vanaf dat moment kun je tot 22:00 uur een andere bezorgtijd of plaats kiezen. Doe je dat niet, dan komt de bezorger op de volgende werkdag gewoon weer bij je langs.
Tip: Gebruik de PostNL App met pushnotificaties. Je krijgt bericht als de bezorger is geweest.

Niet thuis?

Als je niet thuis bent op het moment dat je pakket bezorgd wordt, zal de bezorger in eerste instantie proberen je pakket bij de buren af te geven. (Wil je dat dat niet gebeurt, geef dat dan duidelijk bij de bestelling aan.) Lukt dat niet, dan zal er een tweede aanbied poging plaatsvinden. Als ook deze poging niet slaagt dan wordt het pakket doorgestuurd naar een afhaal-locatie. In Nederland is het pakket daar meestal de eerstvolgende werkdag af te halen, in België kan daar een aantal dagen tussen zitten.

Levertijd indien niet op voorraad

Indien een product niet op voorraad is, staat bij het product de verwachte levertijd vermeld. Zodra het product bij ons binnen is, sturen we het direct naar je door. Mocht de levertijd onverhoopt oplopen dan nemen we contact met je op en kun je aangeven wat jouw wensen zijn. Als je meerdere producten in één order hebt besteld waarvan niet alles op voorraad is zal in principe gewacht worden tot alles binnen is. Duurt dit langer dan de aangegeven periode dan zullen we contact met je opnemen.

Delen